vrijdag 27 februari 2015

Bommeke!

Het dessert, mijn favoriet deel van de hele menu. Een echte zoetebek ben ik.
Aan een stuk chocola kan ik geen neen zeggen.
Dat maakt ook dat ik gezegend ben met een aantal overtollige kilootjes. Omdat ik vrees dat ik het snoepen nooit ga kunnen laten, heb ik me er al lang bij neergelegd dat ik er nooit gestroomlijnd zal uitzien. Een toertje lopen is de perfecte manier om het zondigen af en toe door de vingers te zien.


Onlangs bracht een collega de lekkerste taart ter wereld mee. Het recept werd hier al verschillende malen geprepareerd, en telkens met veel gejuich onthaald. Daarom wil ik het ook met jullie delen!


Nodig:

500ml melk
60g maizena
250g boter
2 eieren
100g chocolade
2dozen madeira-koeken 
(lange vingers gaat ook maar kruimelt harder)
250g suiker

Start:

Meng de melk en de maizena, laat het koken en zorg dat het afkoelt.
Voeg boter, suiker en de eierdooiers samen en klop dit tot room.
Klop de room en de afgekoelde maizena-pap tot pudding.

Smeer de springvorm in met boter.
Vul de bodem met koekjes.
Snij de koekjes in de helft en plaats ze in de vorm, 
zodat je een mooie rand bekomt.
Vul de vorm met de pudding.
Zet deze in de frigo om op te stijven.

Klop de eiwitten tot schuim.
Smelt de chocola en roer dit bij het schuim.
Giet dit chocolademengsel  over de puddingtaart
en zet in de frigo om op te stijven.

Smakelijk.

Met dank aan Annemie voor het superrecept!

9 opmerkingen:

  1. Ziet er lekker uit! Ik beken: ik ben ook een zoetebek met wat overtollige kilootjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jum! Zal hem op mijn kraamkostverlanglijst zetten :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah, als ge me een kaartje stuurt, dan maak ik ze en breng ik ze tot bij u!

      Verwijderen
  3. oh boy... Hier ook eentje die nooit gestroomlijnd zal zijn jom! veel te veel lekkers in de wereld :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zou er niet vanaf kunnen blijven...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een dieet is hier ook niet aan mij besteedt, een dagelijkse portie chocolade daarentegen. Mmm de taart ziet er lekker en lijkt me snel klaar. Het proberen waard voor een volgend feest. Bedankt voor het leuke recept te delen.

    BeantwoordenVerwijderen