Doorgaan naar hoofdcontent

Ik ben de Sew Challenge Sukkel!

Na vorige geslaagde editie van de Sew Challenge, had ik de smaak wel te pakken.
Er volgde onlangs een nieuwe blogmeet, die ik jammer genoeg aan me moest laten voorbijgaan. Maar tegen de Sew Challenge zei ik geen neen.

Ik kreeg van Sofie nieuwe criteria waaraan mijn naaiwerk moest voldoen: 'Princesstyle yourself'.
Mijn brein maakte overuren, ik dook in mijn stoffenmand en begon ijverig te naaien.
Tijdens ons laatste naaiweekend ontdekte ik in een La Maison Victor een jurk die meteen hoog op mijn to do lijstje stond. In mijn stoffenvoorraad lag een een vuilroze lap tricot (aja, roze voor een prinses), een matching stofke voor een vest werd gekocht en joehoe, in mijn hoofd zag het er fantastisch uit. Tot de eerste pasbeurt. Op zich niks mis met het patroon, ook niks met de stof, maar ik verzoop letterlijk in het kleed. En dan de kleur. Mijn trouwjurk had de ideale kleur, maar nu leek het alsof ik niks aanhad.




Ik bespaar jullie van het gevloek dat volgde. En besloot meteen de jurk niet verder af te maken. De vest is dus ook nog niet geknipt, daarvoor ben ik even niet in de stemming.

Stof: De Stoffenstraat in Kasterlee
Patroon: Gerda jurk uit La Maison Victor editie januari 2017


Wat volgde? Een herkansing dan maar. Voor het koor van mijn dochters ben ik op zoek naar een nieuwe outfit. De kinderen en tieners zijn intussen al gekleed, de jeugd, dat is een ander paar mouwen. Hun maatjes lopen van 32 tot 44, dus probeer maar een patroon te zoeken dat iedereen staat. Omdat prentjes dikwijls niet veel zeggen, maakte ik een testjurk in een door hen gekozen patroon. Het schrikte me wat af, niet omwille van het werk, want meer dan een voorpand, achterpand en riemboordje is er niet aan. Wel omwille van het zakgehalte van de jurk.
Gisteren liet ik hen mijn test zien en die werd enthousiast op een hoeraatje onthaald. Ik kon even mijn SewChallenge sukkel vergeten.




Waar zit nu het prinsesgehalte?
Het is een kleedje, met hier een daar een sprankeltje glitter. 
En die zwaan? Die verwijst naar het sprookje van Het Lelijke Eendje!

Stof: gewonnen op het Sewnaaizweekend
Patroon: Burda 6732 (het oorspronkelijke patroon is iets langer en heeft mouwtjes, maar daar was mijn lapje te klein voor)


Welke blogsters doen er mee en in welke periode kan/kon je hun blogpost over de Sew Challenge verwachten?

groep 1: van 1/3 tot en met 5/3:
- Naaiz!
- Juffrouw Kersjes
- B-naais
- Woohoo
- Inspinration
- Flaflinko

groep 2: van 6/3 tot en met 12/3
- Seamsnormal
- Lucky Mie
Sewlisi
- 196
- Wensjewat
- Tantefee
- crea-vie
- Bij oogappelSien
- Naaisgerief
- Lilliepawillie

groep 3: van 13/3 tot en met 19/3
Girlsinuniformblog
- Noxeema
- Momfie
- Naadjesendraadjes
- Biesmies
- Mijn leven met 4 helden
- De zussen
- C'est Saar
- c'art-o-line
- Molemiekes naaiblog

groep 4: van 20/3 tot en met 26/3
- 128
- patat en kroket
- made by Caro
- carreaukes
- Hutsepruts
- Bel'Etoile
- just Delphine
- Cas en Nina
- Mimaloki
- Sewblondes

groep 5: van 27/3 tot en met 31/3
- Bellevi
- Dieuwke & Sietse
- Sewbel
- Mama creatief
- De zussen
- Vlijtig Liesje knutselt
- Creative Catoo
- Pieke Wieke
- Voor Milo
- Sewblondes

Reacties

  1. een prinses is vooral iemand die zich goed voelt en als dat in die tweede outfit meer is dan is die outfit geslaagd! zalige foto's trouwens
    en nu hup die jurk waarvan je niet tevreden bent in de verste hoek smijten en blij zijn met je tweede exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net als een prinseasensprookje een goed einde! Ik ben sinds deze week op zoek naar. Accesoires op de foto, ik zie dat het bij jou al goed gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zwaan met plant staat hier gewoon in huis ergens. En die hoed is een erfstuk van mijn grootmoeder. Je hoeft soms echt niet ver te zoeken!

      Verwijderen
  3. Ik vind je 2e outfit echt prachtig!! En prinsessen moeten stralen en dat hoeft niet in een lange jurk te zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waauw Hanne, ik vind dat een megaschone outfit!! Echt heel tof en sjiek en al! Heel geslaagd!! Eind goed al goed!! en wei zegt er eigenlijk dat prinsessen altijd roze moeten dragen, zo passƩ ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sukkel??? Volgens mij is dit juist een outfit waar heel wat prinsessen jaloers op zouden zijn ��

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geslaagd hoor! En ik hoop dat je de moed nog vindt om die eerste jurk ook te herwerken, want ook daar zie ik veel potentieel! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooie herkansing Hanne! Staat je echt heel mooi dat kleur en patroon. We doen gewoon een wissel qua patroon šŸ˜‰
    You made the princess style totally yours! Zeker geslaagd! šŸ˜

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk gedaan! Jammer dat het eerste niet je ding is, vind het wel mooi! Maar mss kan je het verknippen of restylen naar iets dat je meer ligt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Allee gij, de sukkel... Dat 2e kleed is toch super geslaagd. En dat eerste komt ook nog wel goed !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. All's well that ends well, zoals prinsessensprookjes. Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is helemaal goed gekomen! Ik moest wel lachen met de zwaan. Die hadden we vroeger bij ons thuis ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Bommeke!

Het dessert, mijn favoriet deel van de hele menu. Een echte zoetebek ben ik. Aan een stuk chocola kan ik geen neen zeggen. Dat maakt ook dat ik gezegend ben met een aantal overtollige kilootjes. Omdat ik vrees dat ik het snoepen nooit ga kunnen laten, heb ik me er al lang bij neergelegd dat ik er nooit gestroomlijnd zal uitzien. Een toertje lopen is de perfecte manier om het zondigen af en toe door de vingers te zien. Onlangs bracht een collega de lekkerste taart ter wereld mee. Het recept werd hier al verschillende malen geprepareerd, en telkens met veel gejuich onthaald. Daarom wil ik het ook met jullie delen! Nodig: 500ml melk 60g maizena 250g boter 2 eieren 100g chocolade 2dozen madeira-koeken  (lange vingers gaat ook maar kruimelt harder) 250g suiker Start: Meng de melk en de maizena, laat het koken en zorg dat het afkoelt. Voeg boter, suiker en de eierdooiers samen en klop dit tot room. Klop de room en de afgekoelde maizena-pap tot pudding

Casa Lapino

Huisdieren, elk kind vraagt er wel eens naar. En soms kan mijn hart ook niet weerstaan aan een dosis schattigheid. Sinds het begin van de grote vakantie huppelen er vier knuffelkonijnen in onze tuin rond. Vraag me niet naar hun naam, kinderen en het kiezen van namen eindigt altijd in onzin, gewoon konijn dus. We zochten een plekje waar er zon en schaduw is, een plekje waar ze rustig kunnen schuilen en toch nog kunnen genieten van het buitenleven. En dat plekje is onder de enige boom die hier nog staat. Het tweedehandse kippenhok werd een konijnenhok en klaar. (of toch niet, ik vergat even de afsluiting, het poortje en de stapstenen rond het hok) Maak kennis met onze drie dames, Ć©Ć©n intussen-geen-mannetje meer en hun buitenverblijf. De diertjes zijn Ć¼berschattig en handtam. Als je wil komen knuffelen, ben je steeds welkom!

Yushu

 De nieuwe Fibremood (nummer 25intussen al) deed mijn hoofd tollen. Een prachtige herfstcollectie , maar mijn brein is nog in zomermodus. Daarom koos ik voor een top die nu al kan gedragen worden, maar perfect nog een tijdje meekan. Yushu is de naam van een patroon voor zowel een jurk als een bovenstuk. De snit is eenvoudig, het is de afwerking van de schouders die mij meteen in het oog sprong. Plooitjes, een schoudervulling, ik zag het al zo voor me.                               Het maakproces viel iets tegen. Ik koos voor een soepelvallend stofje en ploeterde met de afwerking van de armsgaten. De bijpassende elastische biais die ik kocht, was te zwaar, deed het geheel volledig uitlubberen. Biais gemaakt van de stof zelf, zorgde ook voor een dikte, die de top geen eer aandeed. Dus na veel zuchten, tornen, naaien, zuchten, tornen, naaien,  en dat nog eens maal 3, besloot ik de armsgaten gewoon af te werken met een zelfgeknipte boord uit mijn laatste restje stof.  Het beleg dat werd vo