Doorgaan naar hoofdcontent

Big Hawk Boekentas

Op mijn eindeloze to do lijst stond een boekentas. Maar wegens geen interesse van de dochters, en mijn ook eindeloos uitstelgedrag bleef die dus ergens onderaan bengelen. Tot Piekewieke testers zocht voor haar nieuwe patroon, de Big Hawk. Het ideale moment om van lijstjesschrapperij te doen.


Lieve maakte een prachtig patroon, met een nog voorbeeldigere handleiding. Stap voor stap word je door het patroon geloodst. Ik leerde over verschillende verstevigingen, over hoekjes en kantjes en kon tussendoor niet genoeg krijgen van mijn naaisel en alle leuke details.



Om mijn kastinhoud te doen dalen, zocht ik daar matchende stofjes en leertjes. Ik vond er ook een deel van de fournituren en kon meteen beginnen. Tot ik bij een item kwam dat niet in mijn voorraad aanwezig was. Gelukkig is er Huis van Katoen, niet zo ver hier vandaag, die dan ook nog gewoon op donderdagavond open is. Dank u, Marlies, voor die luxe!

 

Het maken van een tas is niet persƩ zo moeilijk, toch maakte ik het mezelf niet altijd makkelijk. Af en toe wil ik een keer mijn eigen zin doen, en dan wringt het. Waarna mijn dƩcouvitje overuren draait.
Er zitten hier en daar nog foutjes, misschien dat ik me binnenkort toch maar eens waag aan een rondje tornen.



In ieder geval is de Big Hawk een prachtige boekentas, die evt. zelfs dienst kan doen als laptoptas. Lieve maakt het je dubbel zo makkelijk, je kan de fournituren als pakket aankopen, zodat je niet naar de winkel hoeft. Ik knipte een avondje en naaide twee avonden. Dus jullie hebben nog tijd genoeg om klaar te raken tegen 3 september!


patroon: Big Hawk Boekentas
Stof: eigen voorraad

Stof 2018:17 in, 43 uit

Reacties

  1. Knappe boekentas, Hanne! Ik vrees wel dat die tassenband het aan de slotjes het niet lang gaat houden, ik zie het nu al rafelen... En da's wel een moeilijke om op te lossen he? Ik zou daar toch een stofje rond naaien ofzo, voor extra stevigheid, want na al dat werk wil je natuurlijk wel dat die boekentas een jaar meegaat, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon is ook een beetje anders, maar ik was weeral wat hevig, en merkte mijn fout te laat op. Gelukkig zijn de linten vastgestikt aan het voorpand, voegde ik nog extra stiksels en onderaan een zigzag toe. Dus ik vertrouw erop dat deze wel blijft waar hij moet zijn en niet verder rafelt.

      Verwijderen
  2. Dat is een werkje waar zoveel tijd, energie en materiaal inkruipt maar o zo de moeite waard.
    Ik stel het ook maar uit en uit, ik haal het niet, die boekentas - na drie jaar mag zoonlief een nieuw exemplaar, en hij wil het liefst een handgemaakt, de lieverd - haalt ik niet tegen 1 september maar ik geniet mee van alle mooie exemplaren die ik her en der kan bewonderen.
    --voor die rafelende tassenband; wat rafelstop ertegen en als je dat niet in huis hebt doorzichtige nagellak, mod podge of boekbinderslijm--

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is idd al het werk waard, ik zit er hier elke dag verliefd naar te kijken. En alle foutjes worden met de mantel der liefde bedekt! Hoera!

      Verwijderen
  3. Nu ben ik wel keibenieuwd welke gelukkige met deze prachttas naar school mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeer knap! Ik durf daar niet eens aan beginnen. Ik denk dat mijn tornmesje ook overuren zou draaien ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Bommeke!

Het dessert, mijn favoriet deel van de hele menu. Een echte zoetebek ben ik. Aan een stuk chocola kan ik geen neen zeggen. Dat maakt ook dat ik gezegend ben met een aantal overtollige kilootjes. Omdat ik vrees dat ik het snoepen nooit ga kunnen laten, heb ik me er al lang bij neergelegd dat ik er nooit gestroomlijnd zal uitzien. Een toertje lopen is de perfecte manier om het zondigen af en toe door de vingers te zien. Onlangs bracht een collega de lekkerste taart ter wereld mee. Het recept werd hier al verschillende malen geprepareerd, en telkens met veel gejuich onthaald. Daarom wil ik het ook met jullie delen! Nodig: 500ml melk 60g maizena 250g boter 2 eieren 100g chocolade 2dozen madeira-koeken  (lange vingers gaat ook maar kruimelt harder) 250g suiker Start: Meng de melk en de maizena, laat het koken en zorg dat het afkoelt. Voeg boter, suiker en de eierdooiers samen en klop dit tot room. Klop de room en de afgekoelde maizena-pap tot pudding

Casa Lapino

Huisdieren, elk kind vraagt er wel eens naar. En soms kan mijn hart ook niet weerstaan aan een dosis schattigheid. Sinds het begin van de grote vakantie huppelen er vier knuffelkonijnen in onze tuin rond. Vraag me niet naar hun naam, kinderen en het kiezen van namen eindigt altijd in onzin, gewoon konijn dus. We zochten een plekje waar er zon en schaduw is, een plekje waar ze rustig kunnen schuilen en toch nog kunnen genieten van het buitenleven. En dat plekje is onder de enige boom die hier nog staat. Het tweedehandse kippenhok werd een konijnenhok en klaar. (of toch niet, ik vergat even de afsluiting, het poortje en de stapstenen rond het hok) Maak kennis met onze drie dames, Ć©Ć©n intussen-geen-mannetje meer en hun buitenverblijf. De diertjes zijn Ć¼berschattig en handtam. Als je wil komen knuffelen, ben je steeds welkom!

Yushu

 De nieuwe Fibremood (nummer 25intussen al) deed mijn hoofd tollen. Een prachtige herfstcollectie , maar mijn brein is nog in zomermodus. Daarom koos ik voor een top die nu al kan gedragen worden, maar perfect nog een tijdje meekan. Yushu is de naam van een patroon voor zowel een jurk als een bovenstuk. De snit is eenvoudig, het is de afwerking van de schouders die mij meteen in het oog sprong. Plooitjes, een schoudervulling, ik zag het al zo voor me.                               Het maakproces viel iets tegen. Ik koos voor een soepelvallend stofje en ploeterde met de afwerking van de armsgaten. De bijpassende elastische biais die ik kocht, was te zwaar, deed het geheel volledig uitlubberen. Biais gemaakt van de stof zelf, zorgde ook voor een dikte, die de top geen eer aandeed. Dus na veel zuchten, tornen, naaien, zuchten, tornen, naaien,  en dat nog eens maal 3, besloot ik de armsgaten gewoon af te werken met een zelfgeknipte boord uit mijn laatste restje stof.  Het beleg dat werd vo