Doorgaan naar hoofdcontent

Naadjesendraadjes viert feest (3)

Kennen jullie Frankie & Faye? Neen, geen tv-beroemdheden (had gekund natuurlijk), maar wel een olijk duo. En ik ben fan. Frankie & Faye Fan. Klinkt goed.

 
Ik heb het hier natuurlijk over het patroon van WISJ.  Ergens in oktober maakte ik al een versie voor mezelf. En deze wordt dagelijks gebruikt. Veel handiger dan een grote handtas, en perfect om handenvrij te shoppen en net groot genoeg voor de hoofdnoodzakelijkste spullen.



Zijn jullie ook fan? Ja, ideaal! Want ik heb een kadootje voor jullie.
EĆ©n gelukkige wint het patroon (en geloof me, de werkbeschrijving is zo gedetailleerd, dat het een plezier is om te maken) Haal je stofrestjes al maar boven!

Ook aan mijn niet-naaiende volgers heb ik gedacht. Speciaal voor hen maakte ik het lichtblauwe tasje. Ben je dus niet gezegend met naaikunsten, of eerder van het luie type, kan je dit winnen.


Laat een reactie met jullie voorkeur achter, en 15 december maak ik de winnaars bekend.

Patroon: Franky&Faye fannypack van Wisj
Stof en fournituren: Huis van Katoen, Aarschot

Stoffenstand 2019: 57 in, 105 uit

Reacties

  1. Oh ja, fan van franky en fay, al een paar keer in mijn winkelmandje geklikt ook, maar toch weer niet, want tassen... weet je. Maar ik doe dus heel graag mee voor het patroon. Want ik kan dat wel ze, alleen soms grellig lui. Als ik het patroon win, maak ik er een hele batterij, voor al die tieners in de familie die er graan eentje willen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben fan van het patroon , kan ik eindelijk de stofresten opwerken die hier blijven liggen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh tof Hanne! Komt ge mij dan helpen šŸ˜œ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat zou ik graag dat patroontje winnen :-)
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh zo leuk! Ik zou met plezier aan de slag gaan met dit patroon. Zo een mooie versies die jij maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi gedaan! Hier liggen ook nog wel wat stofregen die op een project liggen te wachten šŸ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een tassenpatroon dat heb ik nog niet. Zou leuk zijn om het eens te proberen! En veel restjes heb ik ook. Zelfs ongebruikt tassenband ligt hier in de kast. Maar het tasje sla ik ook niet af. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aan geschikte stofresten geen gebrek!
    Het patroontje zou hier zeer welkom zijn. (Naai)vriendin zei onlangs nog dat ze een dergelijk tasje graag zou maken. Dit zou dus teamwork worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Al vanaf dit patroontje uit is wil ik het ook wel eens maken maar het komt er maar niet van...graag win ik dan ook het patroontje dan ga ik deze kerstvakantie direct aan de slag en post ik ook een exemplaar in de galerij van beauty's die ik al gezien heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ewel, misschien is dit patroon de stamp onder mijn derriĆØre die ik nodig heb om ein-de-lijk nog eens aan het tassen naaien te slaan. Wie weet. Zo samen op de foto vind ik ze een geweldig leuk setje - al helemaal met die tassenband ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb al heel wat benodigdheden gekocht voor een heuptasje, maar kwam er nog niet toe een patroon aan te schaffen en er daadwerkelijk aan te beginnnen. Wat zou ik dit dus graag winnen :-)
    En dan maak ik er eerst en vooral eentje voor mezelf, dan eentje voor de tienerdochters, dan voor de tienerzoon (we geraken duidelijk in de periode van goede voornemens ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooooi! Ik maakte vorig jaar drie heuptasjes van een Pools patroon en ik sukkelde daar nogal mee, aangezien mijn Pools niet super is. Ze zijn afgeraakt en cadeau gedaan, maar die Fanny wil ik toch ook nog es graag maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb het patroon al gekocht maar durf er niet aan beginnen . Ik twijfel ook nog ...namaakleder of canvas ...
    Of misschien win ik dit pareltje wel ?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook al lang aan het twijfelen om het patroon aan te schaffen, wil graag terug een hip heuptasje maar twijfel of zo tassen naaien wel iets voor mij is. Dus beide opties zijn ok voor mij; het patroon of het tasje zelf (lekker makkelijk). Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ga binnenkort met mijn nichtje voor haar 14e verjaardag op naaiweekend dus wat zou het leuk zijn als we samen dit patroon kunnen uittesten!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Bommeke!

Het dessert, mijn favoriet deel van de hele menu. Een echte zoetebek ben ik. Aan een stuk chocola kan ik geen neen zeggen. Dat maakt ook dat ik gezegend ben met een aantal overtollige kilootjes. Omdat ik vrees dat ik het snoepen nooit ga kunnen laten, heb ik me er al lang bij neergelegd dat ik er nooit gestroomlijnd zal uitzien. Een toertje lopen is de perfecte manier om het zondigen af en toe door de vingers te zien. Onlangs bracht een collega de lekkerste taart ter wereld mee. Het recept werd hier al verschillende malen geprepareerd, en telkens met veel gejuich onthaald. Daarom wil ik het ook met jullie delen! Nodig: 500ml melk 60g maizena 250g boter 2 eieren 100g chocolade 2dozen madeira-koeken  (lange vingers gaat ook maar kruimelt harder) 250g suiker Start: Meng de melk en de maizena, laat het koken en zorg dat het afkoelt. Voeg boter, suiker en de eierdooiers samen en klop dit tot room. Klop de room en de afgekoelde maizena-pap tot pudding

Casa Lapino

Huisdieren, elk kind vraagt er wel eens naar. En soms kan mijn hart ook niet weerstaan aan een dosis schattigheid. Sinds het begin van de grote vakantie huppelen er vier knuffelkonijnen in onze tuin rond. Vraag me niet naar hun naam, kinderen en het kiezen van namen eindigt altijd in onzin, gewoon konijn dus. We zochten een plekje waar er zon en schaduw is, een plekje waar ze rustig kunnen schuilen en toch nog kunnen genieten van het buitenleven. En dat plekje is onder de enige boom die hier nog staat. Het tweedehandse kippenhok werd een konijnenhok en klaar. (of toch niet, ik vergat even de afsluiting, het poortje en de stapstenen rond het hok) Maak kennis met onze drie dames, Ć©Ć©n intussen-geen-mannetje meer en hun buitenverblijf. De diertjes zijn Ć¼berschattig en handtam. Als je wil komen knuffelen, ben je steeds welkom!

Yushu

 De nieuwe Fibremood (nummer 25intussen al) deed mijn hoofd tollen. Een prachtige herfstcollectie , maar mijn brein is nog in zomermodus. Daarom koos ik voor een top die nu al kan gedragen worden, maar perfect nog een tijdje meekan. Yushu is de naam van een patroon voor zowel een jurk als een bovenstuk. De snit is eenvoudig, het is de afwerking van de schouders die mij meteen in het oog sprong. Plooitjes, een schoudervulling, ik zag het al zo voor me.                               Het maakproces viel iets tegen. Ik koos voor een soepelvallend stofje en ploeterde met de afwerking van de armsgaten. De bijpassende elastische biais die ik kocht, was te zwaar, deed het geheel volledig uitlubberen. Biais gemaakt van de stof zelf, zorgde ook voor een dikte, die de top geen eer aandeed. Dus na veel zuchten, tornen, naaien, zuchten, tornen, naaien,  en dat nog eens maal 3, besloot ik de armsgaten gewoon af te werken met een zelfgeknipte boord uit mijn laatste restje stof.  Het beleg dat werd vo