Doorgaan naar hoofdcontent

Naadjesendraadjes viert feest (5)

Het is nog niet gedaan met feesten, want ik heb nog een geweldig kadootje te geef.
Een half jaar geleden zag ik verschillende versies van de Happybackpak van Ateljee-caro voorbijkomen. Een rugzak waar je instant gelukkig van wordt. Die kwam dus op mijn lijstje.


Wat zo leuk is aan dit patroon, is dat er zoveel opties zijn, die elke rugzak uniek maken. Twee formaten, twee verschillende voorpanden, laptopvak binnenin, alles staat netjes uitgeschreven in de werkbeschrijving. Bij het bekijken van het patroon riep er eentje luidkeels door het huis dat dat de tas was die ze al heel haar leven wou. Dus mijn eerste versie mocht ik al meteen afstaan.


Voor de eerste keer werkte ik met een rits aan de lopende meter. Gelukkig heeft Carolien op haar webshop een duidelijke tutorial, zodat het intussen lijkt of ik nooit anders deed.


En nu het fantastische nieuws: ik mag van Carolien niet alleen het patroon verloten, ze stuurde me ook een zonnig pakketje op, zodat je meteen aan de slag kan.


Wil jij een kansje maken om het patroon, de lap kunstleer en de rits te winnen, laat dan een reactie achter hier op de blog! En wie weet schitter jij binnenkort wel met een zelfgemaakte rugzak!


Patroon: Happybackpack van Ateljeecaro, op haar webshop vind je ook kunstleer, ritsen en fournituren.
(mijn benodigdheden komen van Huis van Katoen)


Een onschuldige hand hier ten huize trok de winnaars van de Frankie&Fay fannypack:
Moestash wint het patroon
Lapjestante krijgt het gemaakte heuptasje.
Sturen jullie een mailtje met jullie gegevens?


 Stoffenstand 2019: 58 in, 106 uit







Reacties

  1. Wauw! Wat een prachtige tas! šŸ‘ŒšŸ‘ŒšŸ‘Œ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe heel graag mee. Ik maakte dit jaar voor het eerst een rugzak en eigenlijk viel dat best wel mee en vond ik dat wel leuker dan gedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ge weet, Hanne, tassen maken doe ik het liefst dus ik ding heel graag mee naar deze prijs!
    Hieperdepiep voor de verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Awel ja! Daagt mij maar uit, dan maak k eens een rugzak šŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wowwww, ja ik zou ook wel eens een rugzak willen maken��

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh mooie versie! Ik kan nog wel een rugzak gebruiken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Ook bruikbaar als luiertas? Ik ben alvast fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooo ja, hier wil ook graag mijn kansje voor wagen. Gerda De Backer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is precies de tas waar ik naar zocht! Die wil ik heel graag maken, dus ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zag er al vaak passeren op mijn scherm, allemaal om ter mooist! Dus ja, ik doe graag mee! šŸ˜

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb al zo dikwijls gedacht dat ik ook eens een rugzak zou willen maken, maar tot op heden heb ik het nog niet aangedurfd.. Dit leuke pakket winnen helpt mij gegarandeerd over de drempel. Fingers crossed ������

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooh wat zou dat leuk zijn om deze te winnen.
    Dus ik ga kei hard duimen voor mezelf haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het is een superleuk patroon, dus ik wil zekers winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw leuk! Die wil ik ook wel een keer proberen te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Weer een mooipareltje dat je maakte. Dat is wel een mooi patroon šŸ€

    BeantwoordenVerwijderen
  16. MOOI !!!
    Een rugzak,... iets wat ik nog niet eerder heb geprobeerd,... zou wel eens durven...!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb dringend een rugzak nodig , zou ik durven dromen ???

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een van de weinige tassenpatronen dat ik nog niet heb, shame on me!
    Zou leuk zijn om het te winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw...mijn dochter loopt hier reeds maanden te vragen wanneer ik die rugzak nu eindelijk eens ga maken. Zo zou ik er niet meer onderuit kunnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh ja, graag!!!
    Heb net mijn eerste tas gemaakt en heb mijn naaipassie hier in gevonden!
    De happybackpack staat op mijn verlanglijstje, maar durf nog niet zo goed��‍♀️
    Misschien als ik het patroon in mijn mailbox heb zit er wat druk op om deze te gaan maken....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zou het heel graag maken voor mijn dochter die naar Bali vertrekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw, knap !
    Wat een leuk cadeau om te winnen.
    Hopelijk nog een extra kerstcadootje !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Die prachtige rugzak staat nog op mijn to-sew-lijstje...
    Ik heb mezelf beloofd het patroon en de fournituren pas te kopen als al mijn andere projecten afgewerkt zijn, maar deze kans kan ik niet laten liggen!
    Jule

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een prachtige tas en een top patroon. Ik maakte hem al 2 keer, in beide groottes. Ik ontbreek enkel nog een voor mezelf, met dit pakketje zou me dat wel lukken šŸ˜šŸ˜‚

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh ja, dat zou wel graag eens willen proberen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo'n tas zou ik ook wel eens willen maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ondertussen ook al verschillende versies zien passeren van deze tas. Zou leuk zijn om er zelf eens aan te beginnen! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ooh prachtige zak! Die wil ik ook wel eens maken

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Met dit patroon en het pakketje zou ik ook wel eens graag mijn grenzen verleggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Kan ik nog meedoen? Zou fijn zijn om mijn drie jongens met dit patroon van een mooie rugzak te voorzien.
    Milonga

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Geel is het favoriete kleur van mijn oudste dochter, en een backpack kan ze zeker nog gebruiken ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Waw, dat zal mijn tweede happy backpack zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Proficiat!
    Grote fan van de creaties van Ateljee Caro. Dit zou ik heel graag winnen!

    Groetjes en nog veel succes
    Dorien S. (Fun & Stuff)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Bommeke!

Het dessert, mijn favoriet deel van de hele menu. Een echte zoetebek ben ik. Aan een stuk chocola kan ik geen neen zeggen. Dat maakt ook dat ik gezegend ben met een aantal overtollige kilootjes. Omdat ik vrees dat ik het snoepen nooit ga kunnen laten, heb ik me er al lang bij neergelegd dat ik er nooit gestroomlijnd zal uitzien. Een toertje lopen is de perfecte manier om het zondigen af en toe door de vingers te zien. Onlangs bracht een collega de lekkerste taart ter wereld mee. Het recept werd hier al verschillende malen geprepareerd, en telkens met veel gejuich onthaald. Daarom wil ik het ook met jullie delen! Nodig: 500ml melk 60g maizena 250g boter 2 eieren 100g chocolade 2dozen madeira-koeken  (lange vingers gaat ook maar kruimelt harder) 250g suiker Start: Meng de melk en de maizena, laat het koken en zorg dat het afkoelt. Voeg boter, suiker en de eierdooiers samen en klop dit tot room. Klop de room en de afgekoelde maizena-pap tot pudding

Casa Lapino

Huisdieren, elk kind vraagt er wel eens naar. En soms kan mijn hart ook niet weerstaan aan een dosis schattigheid. Sinds het begin van de grote vakantie huppelen er vier knuffelkonijnen in onze tuin rond. Vraag me niet naar hun naam, kinderen en het kiezen van namen eindigt altijd in onzin, gewoon konijn dus. We zochten een plekje waar er zon en schaduw is, een plekje waar ze rustig kunnen schuilen en toch nog kunnen genieten van het buitenleven. En dat plekje is onder de enige boom die hier nog staat. Het tweedehandse kippenhok werd een konijnenhok en klaar. (of toch niet, ik vergat even de afsluiting, het poortje en de stapstenen rond het hok) Maak kennis met onze drie dames, Ć©Ć©n intussen-geen-mannetje meer en hun buitenverblijf. De diertjes zijn Ć¼berschattig en handtam. Als je wil komen knuffelen, ben je steeds welkom!

Yushu

 De nieuwe Fibremood (nummer 25intussen al) deed mijn hoofd tollen. Een prachtige herfstcollectie , maar mijn brein is nog in zomermodus. Daarom koos ik voor een top die nu al kan gedragen worden, maar perfect nog een tijdje meekan. Yushu is de naam van een patroon voor zowel een jurk als een bovenstuk. De snit is eenvoudig, het is de afwerking van de schouders die mij meteen in het oog sprong. Plooitjes, een schoudervulling, ik zag het al zo voor me.                               Het maakproces viel iets tegen. Ik koos voor een soepelvallend stofje en ploeterde met de afwerking van de armsgaten. De bijpassende elastische biais die ik kocht, was te zwaar, deed het geheel volledig uitlubberen. Biais gemaakt van de stof zelf, zorgde ook voor een dikte, die de top geen eer aandeed. Dus na veel zuchten, tornen, naaien, zuchten, tornen, naaien,  en dat nog eens maal 3, besloot ik de armsgaten gewoon af te werken met een zelfgeknipte boord uit mijn laatste restje stof.  Het beleg dat werd vo